Voor veel ondernemers is het moeilijk om origineel te zijn. Je bent constant aan het strijden met de concurrentie en probeert kleine beetjes marktaandeel bij elkaar te sprokkelen. Blijven innoveren en altijd alles efficiënter en effectiever te maken is altijd lastig voor bedrijven. Voor ondernemers is het van belang dat ze de ze het personeel scherp houden. Het personeel is namelijk de doorslaggevende factor. De klant kan wel koning zijn, maar als je ontevreden personeel hebt is de kans klein dat je tevreden personeel krijgt. Dit is belangrijk en we gaan hier even wat onderdelen bespreken die ervoor zorgen dat het bedrijf beter wordt. Inhoudsopgave Nu we het toch over het personeel hebben: Het is belangrijk dat je feedback geeft aan je personeel. Feedback in de vorm van opbouwende kritiek natuurlijk. Je moet het personeel vertellen wat ze goed doen, maar ook wat er beter kan. Op deze manier ontstaat er (hopelijk) intrinsieke motivatie bij het personeel. Het doel hiervan is dat zij zich betrokken voelen bij de organisatie en zich echt in gaan zetten voor de belangen van het bedrijf. Er ontstaat zo wederzijdse vertrouwen tussen jou en de werknemers. Zie het als een soort kleine medewerkersonderzoek. Hiernaast is het belangrijk dat processen goed geïmplementeerd worden en er een goede strategie bepaald en gehandhaafd wordt. Het is belangrijk dat je geen strategie van het internet kopieert, omdat andere mensen zeggen dat het werkt. Je moet een persoonlijke strategie maken en implementeren. Door de strategie echt voor jezelf te ontwerpen sluit je toevallige fouten uit. Hiernaast ga je ook echt resultaat zien. Als je iemands anders strategie overneemt kan het zijn dat de betrouwbaarheid en validiteit waardeloos is. Je gaat helemaal niet doen wat je hoort te doen. Een strategie moet uitgevoerd worden op basis van een grondig onderzoek. Door dit met elkaar te laten corresponderen ontstaat er eenheid.
Bron: Carrièrepoort |
https://carrierepoort.nl/ |