Wat heeft een goede website?
Inhoudsopgave Wat is nou een goede website? Deze vraag hebben veel mensen. En het antwoord dat meestal gegeven word is al snel: “dat hangt ervan af”.Het hangt af van de doelstellingen. Het hangt af van de beschikbare middelen. Het is een beetje als: wat is een goede auto? Of: wat is een goed huis? Maar net zoals bij auto’s en huizen zijn er wel een aantal punten die je kunt verzinnen waar een goede website aan moet voldoen. Je website kan nog zo mooi zijn, maar als niemand hem kan vinden heeft hij geen waarde. Het eerste waar je voor moet zorgen is dat je website goed vindbaar is in de zoekmachines. In Nederland is dat met name Google. Het uiterlijk van je website bepaalt gelijk wat de bezoeker van jouw organisatie vind. Je krijgt maar een kans op een eerste indruk. Zorg daarom dat het een goede is. Een goede website vergroot de merkbeleving van je organisatie. De inhoud en de vormgeving van je website versterken jouw merk. Een goede website is dan ook uniek voor jouw organisatie ontworpen. Geen standaard template dus. Want wat als een concurrent precies hetzelfde template gebruikt. Geef jouw website de bezoekers en je klanten reden om zich echt met jouw bedrijf verbonden te voelen? Zorg ervoor dat je website je verbindt met je doelgroep door regelmatig waardevolle kennis met hen te delen. Door te laten zien dat je hun belevingswereld begrijpt. En dat je van waarde voor hen bent. Door te laten zien dat je hun problemen kent en hoe jouw organisatie die problemen kan oplossen. Een goed begin is een blog. Met je blog kun je de kennis en de visie van je organisatie delen met de wereld. Een goede blog is goud waard voor je organisatie, want als je op een vast moment waardevolle informatie deelt met je doelgroep, bouw je een goede band met ze op. Een blog is een belangrijk onderdeel van content marketing. Daarbij speelt ook het verstandig inzetten van social media een grote rol. Als je de bezoeker zachtjes en vriendelijk een duwtje in de goede richting geeft, zal hij of zij sneller converteren. En dan bedoelen we niet dat je ineens met grote pop-ups moet komen om de bezoeker zicht in te laten schrijven voor je mailing list. Dat wekt hoofdzakelijk irritatie op. Het resultaat is vooral schijnconversie. Een deel van de bezoekers zal zich ongetwijfeld inschrijven. En statistisch sta je dan op winst. Maar in de praktijk heb je niets aan dergelijke inschrijvingen, omdat ze op de verkeerde manier zijn gemotiveerd. Gebruik daarom vriendelijke, transparante methoden om de geïnteresseerde bezoeker de weg te wijzen naar een conversie.
|
https://www.vwebdesign.nl/ |