In 1885 ontwikkelde Karl Benz een benzine- of benzineauto. Dit wordt ook beschouwd als het eerste “productie”-voertuig, aangezien Benz nog enkele andere identieke exemplaren heeft gemaakt. De auto werd aangedreven door een eencilinder viertaktmotor. Inhoudsopgave Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen. In 1913 werd de Ford Model T, vijf jaar eerder opgericht door de Ford Motor Company, de eerste auto die in massa werd geproduceerd op een bewegende assemblagelijn. In 1927 had Ford meer dan 15.000.000.000 Model T-auto’s geproduceerd. Cugnot’s stoomwagen, de tweede (1771) versie (1771) Aan het einde van de 18e eeuw werden voor het eerst stoomvoertuigen met eigen aandrijving ontworpen die groot genoeg waren om mensen en vracht te vervoeren. Nicolas-Joseph Cugnot demonstreerde in 1770 en 1771 zijn “stoomdraak”, een experimentele door stoom aangedreven artillerie-tractor. Omdat Cugnot’s ontwerp onpraktisch bleek te zijn, werd zijn uitvinding niet ontwikkeld in zijn geboorteland Frankrijk. Het centrum van innovatie verschoof naar Groot-Brittannië. In 1784 had William Murdoch in Redruth een werkend model van een stoomtram gebouwd en in 1801 had Richard Trevithick een volwaardig voertuig op de weg in Camborne. Het eerste automobieloctrooi in de Verenigde Staten werd in 1789 aan Oliver Evans verleend. Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen. Een replica van de weglocomotief ‘Puffing Devil’ van Richard Trevithick uit 1801. Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen. Een van de eerste “echte” auto’s werd in 1873 geproduceerd door de Fransman Amédée Bollée in Le Mans, die zelfrijdende stoomvoertuigen bouwde om groepen passagiers te vervoeren. De eerste auto ter grootte van een koets die geschikt was voor gebruik op bestaande wagonwegen in de Verenigde Staten was een stoomvoertuig dat in 1871 door Dr. J.W. Carhart, een minister van de Methodist Episcopal Church, in Racine, Wisconsin, werd uitgevonden. Het bracht de staat Wisconsin er in 1875 toe om de eerste een prijs van 10.000 dollar aan te bieden voor het produceren van een praktisch alternatief voor het gebruik van paarden en andere dieren. Zij bepaalden dat het voertuig een gemiddelde snelheid van meer dan 8,0 km/u (5 mijl per uur) over een baan van 320 km (200 mijl) zou moeten aanhouden. De aanbieding leidde tot de eerste autorace van stad tot stad in de Verenigde Staten, die op 16 juli 1878 begon in Green Bay, Wisconsin en eindigde in Madison, Wisconsin, via Appleton, Oshkosh, Waupun, Watertown, Fort Atkinson en Janesville. Terwijl zeven voertuigen werden geregistreerd, begonnen slechts twee te concurreren: de ingangen van Green Bay en Oshkosh. Het voertuig van Green Bay was sneller, maar ging kapot voordat de race werd afgesloten. De Oshkosh beëindigde de 201 mijl (323 km) cursus in 33 uren en 27 minuten, en postte een gemiddelde snelheid van zes mijlen per uur. In 1879 kende de wetgever de helft van de prijs toe. 1924 Doble Model E Na de Tweede Wereldoorlog Elektrische auto’s Duitse Flocken Elektrowagen uit 1888, beschouwd als de eerste elektrische auto ter wereld. |
https://www.car-bags.com/nl/ |