Door regelmatig je Kever olie te verversen houd je het motorblok schoon. Hoe vaak dit te doen, hangt af van het aantal kilometers dat je met je Beetle maakt. Een algemene richtlijn is: zorg voor nieuwe olie na iedere 10.000 tot 15.000 kilometers. Kom je daar niet aan? Ververs de olie in ieder geval 1x per jaar. Heb je te maken met een slecht onderhouden, vieze motor? Het is zaak snel te flushen. Een goed merk flusholie is Kroon Oil. Op Paruzzi.com kun je blikken van 1 liter kopen. Hierbij enkele flush-tips: Inhoudsopgave -laat de olie aflopen op bedrijfstemperatuur; -vul de motor maximaal met flusholie; -draai de motor stationair gedurende 20 tot 30 minuten; -laat de flusholie aflopen; -plaats een nieuw oliefilter en / of een oliezeef; -vul de motor met nieuwe motorolie. Firezone motorolie is een goede keuze. Via de Paruzzi site zijn 5 liter blikken en 1 liter blikken te bestellen in de varianten 20W50 en 15W40. Ze waren een tijdje niet leverbaar: BRM velgen, maar gelukkig worden ze weer gemaakt. Deze velg werd in de jaren zestig door Speedwell en EMPI ontwikkeld. De BRM’s van nu zijn volwaardige reproducties van de originele exemplaren. Ze worden inclusief verchroomd ventiel, maar exclusief bouten en moeren geleverd. Bij ‘opties’ staat vermeld welke velgsloten en gegalvaniseerde wielbouten geschikt zijn. Deze zijn per 4 of 5 stuks verpakt. Om de velg in topconditie te houden, raadt het Paruzzi-team chroom reiniger en polish van het merk Belgom aan, verkrijgbaar in een flacon van 250 ml. Je kunt de vloeistof met een zachte doek op de velg aanbrengen, een paar minuten laten inwerken en vervolgens uitpoetsen met een nieuw doekje. De BRM velg is er ook in hoogglans zwart, dit is een mooi alternatief voor de chroom-versie. Is de velg in orde en wil je alleen de naaf-dop met BRM embleem vervangen? Bij Paruzzi is ‘ie met klemring direct leverbaar. |
https://www.paruzzi.com/nl |