2Binsite Artikel Website
Image default
Financieel

Reyhan Uitzendbureau B.v. Wagenpark

Bij een onderneming met zo een omvang heeft natuurlijk veel verantwoordelijkheden. Naast huisvesting, salarisadministratie is ook het wagenpark een cruciale schakel. Als uitzendbureau ben je juist de flexibele partij, verschuivingen van meer of minder werk worden door dit soort bedrijven opgevangen. Door die betreffende verschuivingen moeten de planners natuurlijk hun uiterste best doen om deze taken vloeiend in elkaar over te laten lopen.

De medewerkers op het kantoor van Reyhan Uitzendbureau B.V. sturen alles vanuit het hoofdkwartier aan en geven de coördinatoren de opdracht om de wijziging door te voeren en de medewerker op de hoogte te stellen. Doordat er in veel gevallen een taalbarrière is loopt dit altijd via hem of haar coördinator wie de taal van het herkomst land van betreffende medewerkers beheerst. Bij deze veranderingen worden de wensen van de klant opgevolgd op een zo’n duurzaam en efficiënt mogelijke manier. Lege auto’s zijn een pure verspilling van geld en slecht voor het milieu, wij proberen daarom alle plekken in de auto’s zo efficiënt mogelijk op te vullen.

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, er zijn veel factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Om te beginnen de route. Het is goed mogelijk dat de chauffeur van het voertuig op meerdere adressen collega’s moet ophalen. Daarnaast reisduur, het is belangrijk om de reisduur zo kort mogelijk te houden om eventuele vermoeidheid te voorkomen. Ook is verantwoordelijkheid heel belangrijk, de chauffeurs worden van te voren duidelijk ingelicht over de verantwoordelijkheid wie ze dragen. Op enkele uitzonderingen na worden medewerkers wie hun rijbewijs langer dan twee jaar hebben als eerst aangewezen als chauffeur zijnde. Hier tegenover staat natuurlijk ook een beloning, Reyhan uitzendbureau B.V. beloond zijn chauffeurs met een chauffeursvergoeding van €50,-.

Onderhoud:

Het onderhoud wordt gedaan bij een vaste partij, deze partij zorgt er voor dat alle 350 voertuigen veilig de weg op kunnen en bij pech meteen worden geholpen. In goed overleg zijn er standaard twee chauffeur wij continu auto’s ophalen en wegbrengen voor zaken als onderhoud, schade en of verplichtingen voor zijn jaarlijkse APK keuring. Bij het wisselen van voertuigen worden er altijd foto’s gemaakt zo kan Reyhan verwarring voorkomen omtrent schade en eventueel onhygiënisch gebruik. De voertuigen beschikken over een GPS – systeem, waarmee de auto ten alle tijden traceerbaar is. Ook moeten chauffeurs inklokken met de druppel / chip wie aan hen is overhandigd tijdens het opleveren van de auto.

Met deze chip kunnen ze inklokken en zo het buzzer geluid uitzetten. Door dit gps systeem kunnen we goed coördineren wie er wanneer heeft gereden. Via dit GPS systeem kan Reyhan Uitzendbureau ook het rijgedrag zien, dit wordt constant gerapporteerd en chauffeurs kunnen daar over worden aangesproken. Wanneer er consequent wangedrag wordt geconstateerd kan het zijn dat de planning een andere chauffeur aanstelt.

Natuurlijk komen er ook verkeersboetes, Reyhan uitzendbureau B.v. geeft aan gemiddeld 10 verkeersboetes per week te ontvangen. Ondanks het constant attenderen van de werknemers op de regel wie binnen Nederland gelden worden er toch veel overtredingen gemaakt. De chauffeurs worden gelijk op de hoogte gebracht van de verkeersboete en ook ontvangen ze een kopie als bewijs.

De voertuigen worden op vaste dagen op vaste locaties getankt, tijdens deze momenten worden de auto’s steekproefsgewijs gecontroleerd op hygiëne. Meteen aansluitend op deze momenten kunnen de chauffeurs hun voertuig kosteloos wassen bij een wasstraat in de buurt waar speciale afspraken mee zijn gemaakt.

Tot slot, eigenlijk een flink proces voor eigenlijk een makkelijk term “wagenpark”.