Conversie, wat betekent dat? Conversie betekent letterlijk omzetting. In het geval van e-commerce betekent het dan ook, de “omzetting” die plaatsvindt tijdens een sitebezoek naar een bepaald doel, ook wel een conversiedoel genoemd. U kunt hierbij denken aan het doen van een bestelling, betaling of het invullen van een contactformulier. U wilt natuurlijk ten alle tijden dat bij uw websitebezoeker deze omzetting tot het doel plaatsvindt. Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Denkt u namelijk maar eens bij uzelf; Wanneer heeft u voor het laatst iets besteld/ingevuld op basis van de informatie weergegeven op de site? En wat was uw ervaring hiermee? Wij van communicatiebureau Amsterdam; cherry-communicatie gaan u aan de hand van dit artikel helpen om een goede ervaring te creëren m.b.v. een conversiegerichte website. Inhoudsopgave Website bouwers AmsterdamAllereerst heeft u voor een conversiegerichte website natuurlijk een website nodig. Onze website bouwers Amsterdam afdeling van ons communicatiebureau Amsterdam; cherry-communicatie helpen u hierbij graag. Zo gaan wij in gesprek met u om uw eisenpakket te bepalen, uw online-marketing strategie en daarmee ook uw conversiedoel. Een voorbeeld van een conversiegerichte website is bijvoorbeeld de website; https://reko-raalte.nl/diensten/containers/. Op deze website is naast relevante informatie, ook meteen hun conversiedoel terug te vinden. Zo wordt er meteen kort en bondig ingespeeld op de websitebezoeker door allereerst hun service te vermelden en hierna meteen het kopje “Container bestellen” weer te geven. De websitebezoeker heeft namelijk niet voor niks deze site opgezocht, er is een grote kans dat hij/zij op zoek is naar een container. De keuze om dit als tussenkop dikgedrukt en groot weer te geven, zet een websitebezoeker meteen tot de gewenste actie. Door vervolgens de alinea te beginnen met een link, waarop enkel hoeft worden geklikt, komt de sitebezoeker meteen bij het besteloverzicht en kan de keuze worden gemaakt. Het product voegt de sitebezoeker dan gemakkelijk toe in de winkelmand en de rest volgt vanzelf. Hiermee wordt het conversiedoel (het bestellen van een afvalcontainer) gemakkelijk bereikt. Bovendien vindt bij de websitebezoekers deze conversie onbewust plaats en wordt dit voor veel websitebezoekers als prettig ervaren. De strategieMaar hoe zorgt u er nu voor dat de verwachte conversie plaatsvindt op uw site? Allereerst door uw conversiedoel vast te stellen. Wat wilt u namelijk bereiken? Dan is het vervolgens van belang dat u, uw bezoeker strategisch meeneemt naar het gewenste doel. U doet dit het beste door uw bezoeker niet af te leiden. Heeft u bijvoorbeeld een bedrijf waarbij u uw websitebezoekers aan wilt zetten tot het tekenen van een petitie? Zorg er dan voor dat de websitebezoeker na een kort en bondig omschreven beschrijving, gemakkelijk de “teken” button kunt vinden, zodat het doel meteen snel kan worden bereikt. Daarnaast is het van belang dat deze tekening eenvoudig en duidelijk blijft. Kies dus niet voor teveel stappen, zoals het invullen van een hele lijst met gegevens. Daar heeft een websitebezoeker namelijk net zoals u en ik, niet altijd zin in. Vervolgens is het van belang dat u zorgt voor bewijskracht. Bijvoorbeeld door het geven van een voorraadstatus (bij het verkopen van producten via uw website), of in het geval van het tekenen van een petitie; “304198 mensen gingen u al voor”. Dit zorgt voor een bepaalde ‘betrokkenheid’ bij een winkel of bedrijf. Om een goede strategie te bedenken is het ten slotte van belang dat u op de hoogte blijft van de ervaring van uw conversiegerichte website. Bijvoorbeeld door een pop-up in beeld te brengen, waarbij u vraagt wat uw websitebezoeker van de website vindt. Kortom, laat die site bouwen naar uw wens, bepaal uw strategie en laat die websitebezoekers maar komen! |
https://cherry-communicatie.nl/ |