2Binsite Artikel Website
Image default
Internet marketing

Waarom is een bedrijfsanimatie zo gewild?

Animatie is een must voor het bedrijfsleven, je kan er niet meer omheen kijken. Het maakt niet uit of het nu gaat om een animatiefilmpje laten maken voor een social media campagne of een bedrijfsvideo voor een corporate story. Je kan een animatiefilmpje laten maken over een verandertraject of om de lancering van een nieuwe dienst te vertonen. Een animatiefilmpje is altijd ook aantrekkelijker voor de klant of bezoeker om te bekijken in de plaats van hun een grote blok tekst te laten lezen. Een animatiefilmpje zorgt ervoor dat een op een toffe manier de boodschap van jouw bedrijf krijgt.

Uitgedrukt in cijfers

Het is bewezen dat een animatiefilmpje laten maken voor jouw bedrijf positieve effecten heeft en dat tegenwoordig meer en meer bedrijven er gebruik van maken. Er is dus geconcludeerd dat 81% van de bedrijven werkelijk gebruik maken van animatiefilmpjes als doel voor hun marketing. Ten slotte is er bewezen dat 6 van de 10 bezoekers liever naar online filmpjes kijken dan naar reclamefilms op televisie.

Google ranking en SEO

Voor een bedrijf is een goede ranking op Google zeer onmisbaar. Als een bedrijf gebruik maakt van een animatiefilmpje op een landingspagina dan kan dit ervoor zorgen dat de conversie vergroot tot wel 80%. Video Explainers beweer dat een bedrijf die gebruik maakt van een animatiefilm op zijn landingspagina dat hij dan wel 53 keer meer kans maakt om op de eerste pagina van Google te komen.

Vervolgens hebben ze ook kunnen concluderen dat bezoekers ongeveer 2,6 keer langer op een website blijven als deze webpagina een animatiefilmpje bevat.

Hoe laat je een goede animatiefilmpje maken?

Een animatiefilmpje laten maken is niet zo heel gemakkelijk en dit kost natuurlijk ook een prijsje. Zorg zeker dat je de hele bedoeling en verwachting goed aan je team communiceert. Dit zorgt ervoor dat je een draagvlak creëert en het hele team zich er betrokken bij voelt. Als je een goede invalshoek wilt vertonen dan moet je er zeker voor zorgen dat je geen specificaties communiceert omdat deze vooral ‘koud’ zijn. In plaats van specificaties kun je het best gebruik maken van voordelen, het inspelen op gevoel kan de herkenbaarheid vergroten en de bezoeker aansturen tot actie.

https://viewglue.com/animatie-film-laten-maken/