Wat is patient journey?

Je kunt de zorg aanzienlijk verbeteren door middel van patient journey aangezien je door de ogen van de patiënt duidelijker ...

Inhoudsopgave:

Je kunt de zorg aanzienlijk verbeteren door middel van patient journey aangezien je door de ogen van de patiënt duidelijker inzicht krijgt in motieven, emoties en verwachtingen van patiënten waardoor je hier vele malen beter op kunt inspelen. Lees de onderstaande tekst zorgvuldig door om te weten wat patient journey precies is en wat hier allemaal bij komt kijken

Wat is patient journey precies?

Patient journey kan het beste worden omschreven als de emotionele route van de patiënt door een medisch centrum, een ziekenhuis of een zorginstelling, waarbij het belangrijk is om alle contact- en zorgmomenten in kaart te brengen zodat de specialist hier op in kan spelen en strategische keuzes kan maken die op de emoties en fases van de patiënten aansluit. Met een journey kan je overigens ook ontvangstruimten op een andere manier inrichten of klantgerichte content creëren voor de website van de instelling.

Onderdelen van een patient journey

Elke patient journey verschilt aangezien geen enkele organisatie of patiënt hetzelfde is, maar je uitgaan dat de meeste patient journey’s bestaan uit onderdelen zoals tekstuele en visuele omschrijvingen van de ervaring, de emotionele toestand van de patiënt, alle contact- en interactiemomenten, personas, stadia en andere lanes.

De voordelen van patient journey

Door de patiënt centraal te stellen en een beter inzicht te krijgen tot de emotionele route van de patiënt of de cliënt kan je van de onderstaande voordelen profiteren:

  • Het verbeteren van de ervaring van patiënten.
  • Het verbeteren van de bedrijfsprocessen in de instelling.
  • Behandelaars kunnen sneller een gerichte en geschikte strategie ontwikkelen.

Nieuwe kansen worden eerder ontdekt, zowel voor als na het bezoek aan de instelling.

Patient journey voor het ontwikkelen van strategieën

De patient journey is geschikt voor het ontwikkelen van de ideale marketing- en communicatiestrategie aangezien je op duidelijke wijze kunt nagaan welke partijen allemaal betrokken zijn, wat de voorkeuren zijn van de patiënt en wat de invloed is op de emotionele staat van de patiënt. Op deze manier kan nieuwe content worden gecreëerd voor de website, een contactbrief kan verbeterd worden, contactmomenten tussen de verschillende partijen kunnen verbeterd worden en de wachtruimte en de balie van de instelling kan worden aangepast.

Patient journey voor innovatie

Het is belangrijk om continu in de zorg te blijven investeren en door eerst naar de patient journey te kijken krijg je een helder beeld van welke innovaties het meest geschikt zijn voor de instelling.

Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

De belangrijke taken van zorgbeveiligers

Zorgbeveiligers spelen een belangrijke rol in het waarborgen van veiligheid binnen zorginstellingen zoals ziekenhuizen en de geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Hun taken gaan verder dan die

...

Wat is de impact van je slaapgewoonten op je algehele gezondheid?

Slaap is een van de belangrijkste pijlers voor een goede gezondheid, maar het wordt vaak over het hoofd gezien in onze drukke levens. Terwijl je

...

5 Redenen om een Prefab Mantelzorgwoning te Huren

5 Redenen om een Prefab Mantelzorgwoning te Huren Een mantelzorgwoning is een zelfstandige woonruimte die op het erf van een hoofdwoning geplaatst kan worden om

...

Het nut van een second opinion en je zorgverzekering

Het verkrijgen van een second opinion na een medische diagnose of behandelvoorstel is een stap die vaak over het hoofd wordt gezien, maar het kan

...