Je product of dienst helemaal afstemmen op je gebruiker

Je hebt een eigen product of dienst, waar je supertrots op bent. Natuurlijk is het belangrijk dat je zelf trots ...

Inhoudsopgave:

Je hebt een eigen product of dienst, waar je supertrots op bent. Natuurlijk is het belangrijk dat je zelf trots bent op je product of dienst, maar is je gebruiker dat ook? Je gebruiker gaat je product of dienst uiteindelijk echt gebruiken. Hij of zij moet je product of dienst daarom helemaal fantastisch vinden. Eigenlijk moet je proberen om van je gebruiker een fan te maken. Op deze manier blijft hij of zij steeds terugkomen en dat is wat je wil, toch?

 

Design

Al wanneer je gaat designen is het van belang om de gebruiker in het achterhoofd te houden. Het design wordt immers voor hem of haar gemaakt, je wil dat hij of zij het product koopt. Je kunt zelf denken dat je alles heel goed weet en wanneer je in de doelgroep valt is dat waarschijnlijk ook wel zo. In de meeste gevallen is het zo dat jij niet in de doelgroep valt. Designen op dat je doelgroep het wel leuk vindt is een no go. Je moet het zeker weten. Het is daarom een idee om de methode user centered design te gebruiken. Hier zet je de gebruiker in het hart van het design proces. Denk dan eraan wat zijn of haar behoefte is, de doelstelling en de feedback. Met user centered design worden de gebruikers zo in iedere stap van het proces betrokken. Zo weet je zeker dat je product aansluit bij de behoefte van je gebruikers.

 

In de winkel

Eenmaal in de winkel of eenmaal gelanceerd gaat blijken of dit inderdaad zo werkt voor je gebruikers. Natuurlijk wil je je product of dienst blijven optimaliseren om het voor de gebruiker zo goed mogelijk te maken. Dit kun je doen middels customer journey mapping. Je gaat de reis van de gebruiker in kaart brengen. Dit doe je door ieder punt waarbij ze in aanraking komen met het product of dienst vast te stellen. Deze punten noemen we ook wel de touch points. Deze touch points zet je op de customer journey mapping. Zo kan je zien wat je gebruiker doormaakt en vervolgens kun je je product of dienst nog beter maken.

https://www.reveall.co/guides/user-centered-design
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

De rol van een interimbureau in je carrière

Als je op zoek bent naar werk kan een interimbureau een belangrijke rol spelen in je carrière. Veel bedrijven hebben tijdelijke vacatures waarvoor ze snel

...

Timmerman in Nijkerk: Kwaliteit en Vakmanschap met Timmer en Klusbedrijf Harmsen

Waarom Kies je voor een Timmerman in Nijkerk? Als je op zoek bent naar een betrouwbare timmerman in Nijkerk, dan ben je bij Timmer en

...

Comfortabel wonen met een airco ombouw en heaters van Evolarshop

Stijlvol en functioneel: Airco ombouw van Evolarshop Een airco is onmisbaar tijdens warme zomerdagen, maar de buitenunit kan soms een doorn in het oog zijn.

...

Een gids voor vloeren in Dordrecht: Ontdek het aanbod van LAB21 met speciale focus op vloeren Leiden

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe vloeren voor je woning in Dordrecht, is het belangrijk om te investeren in kwaliteit en duurzaamheid. Een goede

...