Een bedrijfsidentiteit is iets om breed uit te dragen. Maar hoe pak je dat precies aan? Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende manieren en platforms dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De kunst is, om dan origineel te blijven. We vertellen je in dit artikel hoe je dat zou kunnen doen. Vertel het verhaal van je bedrijf met corporate video production, laat een commercial maken of ga voor een aftermovie. Ga voor corporate video production Een corporate video: misschien heb je er wel eens van gehoord. Het wordt ook wel een bedrijfsfilm genoemd. Het geeft je op een originele manier meer informatie over de achtergrond van een bedrijf. Waarom is het bedrijf er, hoe is het ontstaan en wat heeft het te bieden? Dat zijn allemaal aspecten die in de corporate video voor kunnen komen. Een commercial laten maken Een van de meest bekende reclame uitingen voor bedrijven, is een commercial. Al jaren is de commercial een fenomeen. Waar je ze eerst veel op televisie zag, worden ze nu ook voor de sociale media kanalen volop ingezet. In een commercial verkoop je een product of dienst en laat je kijkers kennis maken met jouw bedrijf. Maak een aftermovie van een event Wordt er bij jouw bedrijf een evenement georganiseerd? Laat die kans dan niet liggen om daar een mooie video van te laten maken. Met een aftermovie laat je de hoogtepunten van het event zien. Voor kijkers een pakkende manier om meteen veel te weten te komen over het bedrijf.
Allerlei facetten van het bedrijf kunnen in beeld worden gebracht. Denk aan muzikale hoogtepunten, culinaire hoogtepunten met hapjes en drankjes, gezelligheid onder collega’s en beelden van de locatie. Maar ook is er ruimte voor verdieping. Waren er interessante sprekers? Laat daar dan iets korts van filmen. Kijkers krijgen zo een complete sfeerimpressie. |