Het bijhouden van de gewerkte uren onder het personeel is per bedrijf verschillend. Het ene bedrijf houdt het bij tot op de seconden, terwijl het andere bedrijf juist helemaal geen tijd bijhoudt. Echter kan het voor een bedrijf veel voordelen opleveren, wanneer ze de tijd bijhouden. Daarom lees je in deze blog, waarom het belangrijk is voor een bedrijf belangrijk is om de uren bij te houden. Inhoudsopgave
Inzicht in tijdsbestedingDoor de uren bij te houden, wordt het voor een bedrijf duidelijk, welke tijd nodig is voor het uitvoeren van een activiteit. Op deze manier kunnen de verschillende taken in de toekomst beter worden verdeeld. Daarbij kan er ook een beter kostenplaatje worden gemaakt, voor het uitvoeren van een taak. Zo voorkomt een bedrijf dat er meer tijd aan een taak wordt besteed, dan er voor betaald is. Bovendien wordt het voor een bedrijf eerder duidelijk aan welke activiteiten meer aandacht besteed moet worden. Misschien wordt aan een bepaalde taak wel te weinig aandacht besteed, dan er nodig is.
Verantwoording kunnen afleggenHet afleggen van verantwoording is erg belangrijk. Een klant wil weten, waar de kosten op gebaseerd zijn. Door de officiële urenregistratie kan een bedrijf een duidelijk beeld geven aan de klant. Zo zorgt een bedrijf ervoor, dat het transparant is naar de klant. Dit is ook iets wat de klant erg waardeert.
Controle op de werknemersDoor het bijhouden van de tijd, kan er ook gecontroleerd worden wat het personeel precies doet. Het bedrijf kan zien waar de werknemer mee bezig is, hoelang de werknemer er mee bezig is en er kan een inschatting worden gemaakt hoe lang de werknemer nog nodig heeft om de taak te voltooien.
Hopelijk heb je na het lezen van deze blog een duidelijk beeld gekregen, waarom het belangrijk is om de uren van de werknemers bij te houden. |