Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Als je je aan het verdiepen bent in online marketing, kun je er tegenaan lopen dat het verschil tussen SEO ...

Inhoudsopgave:

Als je je aan het verdiepen bent in online marketing, kun je er tegenaan lopen dat het verschil tussen SEO en SEA onduidelijk is; beide fenomenen zorgen ervoor dat jouw onderneming online beter vindbaar is, maar er zijn desalniettemin een hoop verschillen. Als je voor eens en altijd duidelijkheid wilt over het verschil tussen SEO en SEA, doe je er goed aan om verder te lezen. Weldra zal blijken dat het verschil voor de portemonnee enorm groot kan zijn.

 

Wat is SEO?

Search Engine Optimization (SEO) – in het Nederlands ook wel zoekmachine optimalisatie – maakt het voor jou als ondernemer mogelijk om vindbaar te worden op Google. Als je een hoge positie wilt bekleden op Google, moet je bij SEO zijn. Uiteraard leidt dat tot meer bezoekers van jouw website en hopelijk ook tot een toename van het aantal klanten. Door onderzoek te doen naar trefwoorden die mensen gebruiken als ze op zoek zijn naar de dienst die jouw bedrijf aanbiedt, kun je inspelen op de zoekopdrachten van mensen op Google. Technische SEO kun je uitbesteden. Bijvoorbeeld aan Create & Convert.

 

Over SEA

Search Engine Advertising (SEA) – in het Nederlands ook wel zoekmachine adverteren – richt zich op het zichtbaar maken van jouw onderneming met behulp van advertenties. Dat kost dus geld, maar dit is een veel beproefde manier om meer bezoekers op jouw website te genereren. Je kunt geld betalen voor een hogere positie op Google. Je kunt kiezen in welke plaatsen je tevoorschijn wilt komen in de resultaten. Ook kun je de keuze maken voor bepaalde zoektermen die ertoe leiden dat jouw bedrijf verschijnt in de resultaten op Google.

 

Voor-en nadelen van SEO en SEA

Zoals je ziet zijn de verschillen tussen SEO en SEA groot te noemen. Een groot voordeel van SEO is dat het gratis is en je je online vindbaarheid aanzienlijk kunt verbeteren met een aantal eenvoudige stappen. Jouw webpagina krijgt meer autoriteit met SEO. Ook kun je ervoor zorgen dat je mensen aantrekt die behoren tot jouw doelgroep. Daar staat tegenover dat SEO tijdrovend is en dat je de resultaten pas na een tijdje ziet. Er is een hoop vakkennis nodig om SEO succesvol te gebruiken. Met SEA heb je vaak direct al resultaat. Je kunt op een directe manier producten in de spotlights zetten. Voor je het weet heb je meer leads en klanten dan ooit tevoren. Daar staat tegenover dat SEA niet goedkoop is. Als je het niet goed aanpakt, ben je een hoop geld kwijt zonder bijbehorende resultaten. Het verschil tussen SEO en SEA is slechts één letter, maar de inhoudelijke verschillen zijn talrijk.

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

The importance of a reliable body bags manufacturer

In times of crisis, such as pandemics or natural disasters, ensuring proper safety and hygiene standards is critical when dealing with deceased individuals. A reputable

...

Riem zonder Gaatjes: De Toekomst van Verstelbare Riemen

Riemen zijn onmiskenbare modeaccessoires die al eeuwenlang gedragen worden, maar hun ontwerp is in de loop der tijd nauwelijks veranderd. Tot nu. De traditionele riem

...

Waarom een professionele website laten maken essentieel is voor jouw onderneming

In het digitale tijdperk van vandaag is een website niet langer een luxe, maar een noodzaak. Voor ondernemers is een goed ontworpen website een krachtig

...

Zuivering door luchtfiltratie

Luchtfiltratie is een proces dat van vitaal belang is in talloze industrieën om een schone en veilige werkomgeving te garanderen. Het principe achter luchtfiltratie is

...