2Binsite Artikel Website
Image default
Zakelijk

Hoe maak je de beste zakelijke LinkedIn-post?

Wilt u uw bedrijf en netwerk laten groeien? Of misschien wilt u gewoon uw expertise en merk onder de aandacht brengen? Het bijhouden van alle activiteiten in je professionele leven kan overweldigend zijn. Maar een bericht op LinkedIn kan bij al deze dingen helpen. Van het verkrijgen van nieuwe leads en het aannemen van werknemers tot het stimuleren van de verkoop en het uitbreiden naar nieuwe markten, posts op LinkedIn geven je de kans om te praten over alle belangrijke zakelijke activiteiten of actueel nieuws dat een impact kan hebben op je bedrijf. Het mooiste is dat mensen je post ook zullen zien, dus aarzel niet en begin nu met het maken van de perfecte post!

Wat moet je in je LinkedIn bericht zetten?

Schrijf niet alleen over je bedrijf of over je marketing. Wees behulpzaam en toon waarde. Mensen worden geen lid van netwerken als LinkedIn om over jezelf te horen. Ze zijn op zoek naar hulp en informatie, ideeën, advies en in jouw geval naar zakelijke trends. U kunt dit platform gebruiken om sterke relaties op te bouwen met potentiële klanten en cliënten. In plaats van dit platform enkel te gebruiken om de verwezenlijkingen van uw bedrijf in de verf te zetten, kunt u zich beter concentreren op het helpen van uw publiek met informatie, advies en hulpmiddelen die zij waardevol kunnen vinden.

Waarom zouden mensen uw bedrijf of product verkiezen boven andere? Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van anderen in dezelfde branche?

Geef advies

Maak een lijst van andere professionals die u op LinkedIn volgt en die experts zijn op specifieke gebieden die uw klanten kunnen helpen hun problemen op te lossen of in hun behoeften te voorzien. U kunt ook trainingsprogramma’s, boeken en andere leermiddelen aanbevelen die uw publiek kunnen helpen hun vaardigheden te vergroten.

Creëer gemeenschappen

Sluit u aan bij groepen die betrekking hebben op soortgelijke onderwerpen in uw branche of voer discussies met uw bestaande community. Dit zal u niet alleen helpen om meer te weten te komen over uw doelgroep, maar het kan u ook helpen om connecties op te bouwen met andere professionals die dezelfde interesses delen. Een levendige gemeenschap op LinkedIn is een van de beste manieren om uw bedrijf te stimuleren.

Boost uw berichten

Door je berichten te boosten, kun je hun zichtbaarheid op het netwerk vergroten. LinkedIn doet dit gratis voor je. Als je een bericht echter handmatig wilt boosten, kun je dat doen door de instructies hier te volgen – https://www.linkedin.com/help/boost-post-visibility/

Vergeet niet te reageren op reacties

Mensen communiceren graag met elkaar op LinkedIn. Daarom moet je reageren op zoveel mogelijk reacties op je berichten. Dit zal je lezers laten zien dat je echt luistert en dat ze je aandacht verdienen.

Vergeet ook niet om e-mails op te volgen

Als iemand je een vraag of een aanbod mailt, schrijf dan niet zomaar iets en vergeet het. Reageer en wees behulpzaam. Vergeet niet dat de meeste LinkedIn gebruikers op zoek zijn naar conversaties. Als je op hun e-mails reageert, heb je de kans om je relatie met hen te verdiepen en mogelijk een langdurig zakelijk partnerschap op te bouwen.

Schrijf niet alleen over je bedrijf

Wie is uw ideale klant en waarom zouden ze voor uw bedrijf moeten kiezen? Wat onderscheidt u van uw concurrenten? Wie zijn de belangrijkste klanten of personen die uw producten of diensten gebruiken? Dit zijn slechts enkele suggesties om uw merk en uw bedrijf onder de aandacht te brengen.