2Binsite Artikel Website
Image default
Aanbiedingen

Chiptuning Den Haag hoe doe je dat?

Een moderne auto is een reeks computers die samen draaien om alle systemen te laten werken. Uw autoradio en airconditioning maken gebruik van een elektronisch beheersysteem. Uw sleutelhanger heeft een computerinterface nodig om te communiceren met het alarmsysteem van de auto. Dus ook je ruitenwissers en koplampen. Heck, zelfs de motor van je auto wordt bestuurd door computers!

Wat is het brein van de auto?

ECU’s: het ‘brein’ van de auto
Met zoveel elektronica die samenwerkt om een ​​auto te laten werken, is een centraal ‘brein’ nodig om al deze systemen te beheren.

Net zoals de Central Processing Unit (CPU) het “brein” van een iPhone is, hebben alle moderne auto’s een Engine Control Unit (ECU) om alle systemen te besturen die erop draaien. En net zoals een iPhone kan worden gejailbreakt om de gebruiker meer controle over de functies te geven, kan de computer in een moderne auto ook worden gehackt om u meer kracht en prestaties te geven. Bent u op zoek naar een goede chiptuning Den Haag in de regio Haaglanden? Dan bent u bij Tuning Center aan het juiste adres.

Chiptuning Den Haag

Het idee achter het ontstekingstijdstip is eenvoudig. Denk aan een zuiger tijdens zijn compressieslag. De cilinder is gevuld met een lucht-brandstofmengsel en uw bougie wacht op het signaal van de ECM om weg te vuren. Wanneer deze vonk ontbrandt is van cruciaal belang. Als je te vroeg vuurt, creëer je een kracht die tegengesteld is aan wat de motor probeert te bereiken, omdat de zuiger een mengsel probeert samen te drukken en de verbranding druk levert om het naar beneden te dwingen. Als je te laat schiet, verspil je energie, omdat je ervoor wilt zorgen dat de piekdruk optreedt wanneer de zuiger zich heel dicht bij het bovenste dode punt bevindt, zodat zoveel mogelijk van de gegenereerde druk wordt omgezet in nuttig werk.

Het is belangrijk om te begrijpen dat er zeker andere factoren zijn waarmee rekening moet worden gehouden voor AFR-afstemming. Bij toepassingen met turbocompressor worden bijvoorbeeld AFR’s die ver onder de 12,5:1 liggen vaak gebruikt om de temperatuur in de verbrandingskamer te verlagen, om een ​​systeem te krijgen dat veel betrouwbaarder werkt. Het brandstofverbruik kan in deze situaties aanzienlijk worden opgeofferd, waarbij kracht en betrouwbaarheid voorop staan.