Steeds vaker vinden evenementen online plaats. Niet alleen door de digitalisering die al gaande was, maar ook door de coronacrisis wordt er steeds vaker gekozen voor het houden van een online-evenement. Er zijn dan ook eindeloze opties voor zowel grote als kleine evenementen online. Denk voor kleine evenementen aan bijvoorbeeld een online PubQuiz met jouw bedrijf, en voor grote evenementen een congres die je vanuit huis kan volgen. Vaak is de interactie niet heel erg groot bij een online-evenement, maar ook daar komt steeds meer verandering in! We raken gewend aan het online bijeen komen.
Deel jouw evenement onlineWanneer je een klein online-evenement organiseert kan dit al op verschillende simpele manieren. Denk aan het organiseren van zoals al eerder genoemd een PubQuiz voor jouw afdeling binnen het bedrijf. Een of meerdere personen bereiden dan een PubQuiz voor, die vervolgens met alle werknemers gespeeld kan worden. Dit kan al door een simpele methodes als het gebruiken van Zoom of Microsoft Teams. Zo kan je elkaar bellen met video en geluid. Een persoon deelt dan zijn of haar scherm met de quiz vragen, en de vragen kunnen beantwoord worden door gewoon te spreken of door te antwoorden in een chat. Voor grotere evenementen zoals bijvoorbeeld een optreden, Webinar of een congres wordt er vaak gebruik gemaakt van livestreaming. Livestreaming betekend dat je een gebeurtenis, in dit geval een evenement, rechtstreeks uitzend. Hiermee kan je wel duizenden mensen bereiken en ook kan je zo met hen communiceren. Vaak is het voor de kijkers van een livestream mogelijk om via een chat te communiceren met de organisatoren. Zo is er nog enige vorm van communicatie met de kijkers.
Wat zijn de voordelen van het houden van een livestream?Het organiseren van een livestream is veel werk, en dat wil je natuurlijk niet voor niets doen. Het is namelijk het grootste voordeel van een livestream dat je heel veel mensen in een keer kan bereiken, en dan wil je dat natuurlijk goed uitvoeren. Zorg voor een goede verbinding en professionals die er verstand van hebben. Het uitzenden van een livestream kan namelijk naast dat het leuk is voor de mensen die jouw bedrijf al kennen zorgen voor heel veel nieuwe klanten. Ook zorgt het voor een boost van het imago van je bedrijf, omdat het een livestream is weten klanten dat alles echt is, zo oogt jouw organisatie authentiek.
|
https://www.valo-online.events/hybride-online-evenementen/livestream-organiseren/ |