Agressietraining is in het leven geroepen om zowel werkgevers als werknemers leren om te gaan met moeilijke situaties tijdens het werk. De ontevredenheid van een klant kan snel escaleren in een hevige discussie en dit wilt u natuurlijk voorkomen om de veiligheid van werknemers en van andere klanten te waarborgen. Bij agressietraining ligt de focus dus ook voornamelijk op het voorkomen van een conflictsituatie. Inhoudsopgave Het juist inschatten van de situatieToch is iemand doen laten bedaren niet altijd even makkelijk. Daarom is het van belang dat u niet alleen signalen van agressie herkent, maar ook de verschillende vormen van agressie. In sommige gevallen is het namelijk het beste om begrip te tonen en een luisterend oor te bieden, terwijl u bij andere vormen van agressie consequent moet optreden. Het juist inschatten van de situatie is cruciaal om het gewenste effect te bereiken, namelijk dat de klant bedaart. Agressietraining helpt u om agressief gedrag in het juiste hokje te plaatsen, waardoor u ook direct weet hoe u moet optreden. Daarnaast is het belangrijk om te leren hoe en wanneer hulp in te schakelen, wanneer een situatie echt uit de hand dreigt te lopen. Op maat gemaakte agressietrainingAls u al een tijdje in een bepaalde sector werkzaam bent, zult u gemerkt hebben dat opkomende conflicten vaak vergelijkbaar zijn met voorgaande situaties. Iedere branche heeft zo zijn eigen uitdagingen en om agressietraining effectief te maken, is een training op maat van belang. Bij Arehbo zijn ervaren instructeurs werkzaam. Zij zullen allereerst het gesprek met u aangaan om zodoende in te schatten welke richting de training op moet wijzen, zodat werkgevers en/of –nemers herkenbare situaties voorgeschoteld krijgen met de daarbij behorende oplossingen. Bent u benieuwd naar agressietraining? Bezoek dan arehbo.nl of neem direct contact op. |