Bouw je eigen webshop in drie stappen

We leven in een tijd waarin het online aanbod groter aan het worden is. De consument laat steeds vaker het ...

Inhoudsopgave:

We leven in een tijd waarin het online aanbod groter aan het worden is. De consument laat steeds vaker het winkelbezoek achterwege en koopt haar product massaal via het Internet. Het hebben van een eigen webshop is om deze reden populairder aan het worden. De eerste stappen voor het starten van een eigen webshop heb je dan ook al gezet. Je hebt een goed idee op papier gezet, je staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en je bent gemotiveerd om te beginnen. Je bent alleen nog op zoek naar de juiste webshop informatie. Het bouwen van een webwinkel kan op verschillende manieren.

Stap 1: Kies een webshop pakket

Er is een ruime keuze aan (gratis) aanbieders van webwinkel pakketten. Het kan daarom lastig zijn om de juiste webshop informatie te vinden. Iedereen heeft namelijk andere wensen en eisen. Om goede software voor je shop te kunnen kiezen, moet je eerst bedenken welke functionaliteiten voor jou belangrijk zijn. Een goed overzicht zal je helpen om de juiste keuze te kunnen maken en onnodige fouten te voorkomen.

De verschillende webshop pakketten

Je budget zou een doorslaggevende factor kunnen zijn. Er zijn verschillende gratis pakketten te vinden waarmee je heel eenvoudig je webshop kunt maken. Wanneer je voor deze optie kiest, maak je gebruik van een standaard template. Hiervoor hoef je geen software te downloaden of zelf te coderen. Een gratis pakket kan enkele nadelen hebben. Je krijgt bijvoorbeeld geen eigen domeinnaam en er is vaak reclame voor de aanbieder op je webshop aanwezig. Daarnaast kun je maar een beperkt aantal producten toevoegen aan je assortiment. Je webwinkel komt op deze manier minder professioneel over. Voor een paar euro per maand ben je echter van deze nadelen verlost. Betaalde pakketten bieden je meer service.

Stap 2: Bepaal het design van de webshop

Na het kiezen van een pakket, is het tijd om de website eigen te maken. Denk hierbij aan het kiezen van een kleurenpalet en lettertypen. Ook de afbeeldingen die je gaat gebruiken bepalen de look and feel van je webshop. Voor bezoekers is de eerste indruk heel belangrijk. Wanneer de pagina te rommelig is of geen logische volgorde heeft, zal de desbetreffende persoon sneller afhaken.

Stap 3: Voeg content toe aan de webshop

Een manier om je webshop betrouwbaarder te maken voor de consument, is door verschillende teksten toe te voegen. Je kunt hierbij denken aan een beschrijving van het product, maar ook meer informatie over het bedrijf.

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

301 Redirects: Wat zijn ze en hoe stel je ze in voor WordPress-websites?

301 Redirects: Wat zijn ze en hoe stel je ze in voor WordPress-websites? Een 301 redirect is een krachtige techniek die ervoor zorgt dat bezoekers

...

Slimme hosting oplossingen voor een betrouwbare ICT-infrastructuur

Een goede hosting en robuuste ICT-infrastructuur zijn de fundamenten van elke succesvolle organisatie. Of je nu een kleine onderneming bent of een groter bedrijf, betrouwbaar

...

Nieuwe Nederlandse Website 'AdvertentieX' Biedt Gratis Advertenties voor Alles en Iedereen

In een baanbrekende ontwikkeling is er een nieuwe Nederlandse website genaamd “AdvertentieX” gelanceerd, die gratis advertenties aanbiedt voor alles en iedereen. Of je nu iets

...

Netwerkbeheer en Videoconferencing: De Digitale Samenwerkingsrevolutie

In de huidige sterk gedigitaliseerde wereld is effectief netwerkbeheer van cruciaal belang voor organisaties van elke omvang. Het beheren en onderhouden van een stabiel en

...