Google heeft de meest gebruikte zoekmachine en daarom is de vraag zeer belangrijk: hoe kan ik organisch hoger komen in de zoekmachine van Google? Je wilt dat je website wordt gevonden door mensen, waaraan jouw bedrijf wat te bieden heeft. Omdat heel veel mensen tegenwoordig toegang hebben tot een apparaat, een computer, een tablet of mobiele telefoon, met toegang tot het internet, zoeken mensen online. Het zo hoog mogelijk in de zoekresultaten proberen terecht te komen, wordt aangeduid met zoekmachinemarketing. Inhoudsopgave ZoekmachinemarketingZoekmachinemarketing omvat alle maatregelen, die je kunt nemen om te stijgen in de zoekresultaten in Google. Ze worden onderverdeeld in twee deelgebieden: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Bij SEA wordt gebruikgemaakt van de reclamemogelijkheden die Google biedt. Omdat daarvoor moet worden betaald, komt SEA in dit artikel niet aan de orde. Search Engine OptimizationMet SEO betaal je niets aan Google, maar je hebt er wel kennis voor nodig. Pas je SEO niet goed toe, dan helpt het niet en kan het zelfs negatief uitwerken. SEO omvat tal van maatregelen. Over enkele kan je hier kort wat lezen. De eerste doelstelling van SEO is dat potentiële klanten op je website terechtkomen. Vervolgens dienen ze zo lang mogelijk op je website te blijven en op interne links te klikken die ze naar andere delen van je website brengen. Dat is doelstelling nummer twee. Je kunt SEO-kennis binnen je bedrijf opbouwen, maar een andere optie is SEO uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Informatief en relevantGoogle wil dat je website informatief en relevant is. Je kunt op je website iets over je bedrijf schrijven. Als bezoekers tijd besteden om dat te lezen, dan komt dat de tweede doelstelling ten goede. Natuurlijk ook informatieve teksten over wat je bedrijf te bieden heeft. Afhankelijk daarvan kan ook aanvullende informatie helpen. Een autoverhuurbedrijf zou bijvoorbeeld toeristische informatie op de website kunnen plaatsen. SleutelwoordenHet is belangrijk om te bedenken welke zoekwoorden zoekers zouden kunnen gebruiken om bij een website als die van jou terecht te komen. Die worden sleutelwoorden genoemd. Die woorden dienen in de tekst van je website een aantal keren voor te komen. Niet overdreven veel, want kan weer negatief werken. Back linksBack links zijn links naar jouw website, die op andere websites staan, zoals bijvoorbeeld blogs. Die back links dienen te zijn opgenomen in een stuk tekst, met weer als eisen dat die informatief en relevant is. Websites met alleen back links worden door Google negatief gewaardeerd en komen je website niet ten goede. Websiteomschrijving in zoekresultatenAls een zoeker je website in de zoekresultaten van Google tegenkomt, dan moet die worden gemotiveerd om op de link naar je website te klikken. Daarom is de omschrijving van je website daarbij heel belangrijk. Google stelt die omschrijving samen uit de tekst op je website, maar dat kan op verschillende manieren gebeuren. Met enig experimenteren kan je de tekst van de omschrijving beïnvloeden. Ter afsluitingIn dit artikel kunnen we alleen een tipje van de sluier van SEO oplichten. Het omvat veel meer maatregelen. Vandaar dat het SEO uitbesteden het overwegen waard is. |
https://cherry-marketing.nl/online-marketing/seo-teksten-uitbesteden/ |