De SEO uitbesteden is slim om te doen, maar wat is het nou precies? Het is namelijk handig voordat je een specialist in gaat schakelen om erachter te komen wat het nou precies inhoudt. Je kunt dan tijdens de gesprekken een beter beeld krijgen van de activiteiten dat het bedrijf moet doen. Het is namelijk zo dat SEO een woord is waar meerdere activiteiten onder vallen. Het vormt een onderdeel van de bredere noemer online marketing. Daarnaast heb je nog zoekmachine adverteren, social media, conversie optimalisatie of bijvoorbeeld een e-mail marketing campagne. Alles vergt een andere aanpak en dus een andere specialist. De SEO uitbesteden is slim, maar lees dan wel even dit artikel. SEO als onderdeel van online marketingSEO staat voor Search Engine Optimization en houdt zoekmachine optimalisatie in. Het is een verzameling van verschillende technieken die allemaal bijdragen aan het optimaliseren van de vindbaarheid van de website of webshop. Online marketing uitbesteden aan SAM Online Marketing houdt voor een groot deel de SEO in. Dit vormt de kern van onze methode om beter vindbaar te worden. Onder SEO vallen echter de volgende werkzaamheden: Technische optimalisatieHet is belangrijk dat het technische aspect van de website goed is. Dit houdt in dat de zoekmachine de website kan lezen en dat het een snelle laadsnelheid heeft. Het toevoegen van een sitemap helpt de zoekmachines met het lezen van de website. Het is de bedoeling dat het wel een logische volgorde heeft anders keuren de zoekmachines het alsnog af. Content optimalisatieUit het zoekwoordonderzoek zijn de belangrijkste zoekwoorden gekomen. Deze zoekwoorden moeten verwerkt worden in de nieuwe content. Het is belangrijk dat de zoekwoorden terugkomen in de content om zo gelinkt te worden aan de zoekopdracht van een potentiële klant. LinkbuildingHet laatste belangrijke onderdeel is linkbuilding. Dit houdt in dat de website of de pagina’s op de website kwalitatieve links krijgen van andere websites. Zo zien de zoekmachines dat het gaat om een belangrijke pagina. De specialistWanneer je op zoek gaat naar een specialist die je kan helpen met het verbeteren van de vindbaarheid in de zoekmachines is het slim om hun plan van aanpak in te zien. Zo krijg je een beter beeld van wat ze gaan doen. Ga vooraf in gesprek met het online marketing bureau en kom erachter wat de werkwijze is. Als deze je aanspreekt en je maakt concrete doelen kun je overgaan op het uitbesteden van de SEO. |