Online vindbaarheid is essentieel voor potentiële klanten om je website te kunnen vinden. De belangrijkste kenmerken voor optimalisatie zijn inhoud en techniek. Deze vormen de basis voor een hogere ranking in de zoekmachines, toch is vindbaarheid alleen niet meer de basis van SEO. Vindbaarheid gaat niet meer alleen om de eerste ontmoeting met een product, dienst of informatie het gaat over de gebruikerservaring tot en met de betrokkenheid van de ‘ontmoeting’ met het product, de dienst of informatie. Conversie Marketeers voor online vindbaarheid Deventer wijzen je erop dat je jezelf een slechte dienst bewijst als je alleen in technische termen denkt. Inhoudsopgave
Vindbaarheid is om verschillende redenen belangrijk:
Vindbaarheid en je doelgroepVindbaarheid richt zich op de kernvraag van marketing: wie is onze doelgroep en hoe gaan we met hen om? Laten we eens nadenken over vijf vragen die het overwegen waard zijn:
Kwalitatieve content voor online vindbaarheidMoest het vroeger lang zijn en veel woorden bevatten, nu gaat het om leesbaarheid. Goede, relevante koppen, bullets en de juiste woorden om informatie te delen. Daarom is evenwicht belangrijk: een trefwoord moet bijvoorbeeld niet te weinig, maar zeker ook niet te vaak worden gebruikt. |