2Binsite Artikel Website
Image default
Zakelijk

Met dit stappenplan vind je het ideale kerstpakket

Ben jij op zoek naar een kerstpakket waar niemand dit jaar over raakt uitgepraat? Wil je een pakket uitkiezen dat je medewerkers laat zien hoeveel je ze waardeert, dat iedereen tevreden stelt en dat ook nog binnen je strakke budget past? Het doel van het pakket is om je personeel te belonen voor de prestaties die ze het afgelopen jaar geleverd hebben. En het is gewoon een feit dat dat zonder deze mensen niet was gelukt. Daarom is het belangrijk dat je een ideaal kerstpakket uitkiest en met dit stappenplan vind je deze ongetwijfeld.

 

  1. Houd een kerstpakket enquête

Het eerste wat je doet is om te achterhalen wat je personeel eigenlijk verwacht. En dat kun je niet raden. De enige manier om dat uit te vinden is door het gewoon te vragen. En dat doe je door een kleine vragenlijst op te stellen en deze rond te sturen onder je medewerkers. Op die manier betrek je ze ook bij je keuze en dat werkt motiverend. Hier vind je enkele vragen die je kunt stellen om aan de juiste informatie te komen.

  • Waar moet jouw ideale kerstpakket aan voldoen?

  • Wat vond je van de kerstpakketten van de afgelopen jaren. Wat was goed en wat was minder goed?

  • Wat verwacht je van het pakket dat je dit jaar zult ontvangen?

 

  1. Laat zien wie de afzender is

Vervolgens is het belangrijk dat je laat zien wie de afzender is van het pakket. Iedereen weet wel dat dit van jou of het bedrijf komt, maar door daar ook op in te spelen pak je een gemeenschappelijk thema dat iedereen deelt. Daarbij wordt het kerstpakket daar ook persoonlijker van en specialer. Je doet dit op verschillende manieren. Allereerst kies je voor een kleur die terugkomt in je huisstijl, want iedereen zal dat herkennen. Vervolgens kun je ook kiezen om wat jullie doen in het pakket te verwerken. Stel jullie zijn een producent van natuurlijke isolatiematerialen, dan kun je een echte wollen muts of sokken aan het pakket toevoegen.

 

  1. Wat wil je precies waarderen?

Je hebt nu als het goed is al een veel beter idee van wat je in je kerstpakket wilt opnemen. Nu maak je het pakket echt origineel door je medewerkers te laten zien wat je zo waardeert. En dat doe je door een prestatie te nemen die jullie het afgelopen jaar geleverd hebben en die veel voor het bedrijf heeft betekend. Iedereen heeft daar samen aan gewerkt en dat wil je aankaarten. Dus stel dat jullie het afgelopen jaar een belangrijke Duitse klant hebben binnengehaald, dan kun je kiezen voor een kerstpakket met een Duits thema. Hebben jullie gewerkt aan duurzaamheid en belangrijke doelstellingen weten te halen? Dan neem je een ecologisch pakket.

 

  1. Bestellen

Het enige wat je nu nog moet doen is je kerstpakketten bestellen. Dat doe je het beste online bij een webwinkel. Daar vind je een groot assortiment, lage prijzen en schitterende pakketten voor jouw personeel.