Wat is een klantportaal en waarom is het belangrijk?

Vandaag de dag kunnen we niet meer om een online klantportaal heen. Deze digitale omgeving is essentieel voor interactie tussen ...

Vandaag de dag kunnen we niet meer om een online klantportaal heen. Deze digitale omgeving is essentieel voor interactie tussen klanten en bedrijven, maar wat is een klantportaal nu eigenlijk en waarom is het nu zo belangrijk? In dit artikel vertellen wij je alles wat je moet en wilt weten over klantportalen. Wat zijn klantportalen? Wat zijn de voordelen? Waarom is het belangrijk? Welke soorten bestaan er ? en welke kenmerken kent een succesvol klantportaal? In deze blog geven wij je antwoord op al deze vragen!

Wat is een klantportaal?

Dus, wat is een klantportaal nu eigenlijk precies? Een klantportaal kun je zien als een digitale omgeving. In deze omgeving is er communicatie en interactie mogelijk tussen bedrijven en zijn of haar klanten. De digitale omgeving is afgesloten en dus alleen klanten hebben toegang. Een klantportaal is niet bedoelt voor marketing, maar meer voor service en sales.

Welke soorten klantportalen bestaan er?

Er bestaan verschillende soorten klantportalen. Over het algemeen kennen we drie soorten klantportalen. Wij vertellen je meer over deze drie soorten klantportalen. De eerste is een Business to Consumer klantportaal. Deze omgevingen zijn al aardig bekend en vrijwel iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad. Denk bijvoorbeeld aan een Bol.com waar je je gegevens, bestellingen etc. kunt inzien. Daarnaast heb je ook Business to Business klantportalen. Deze portalen zie je ook steeds vaker. . In een beveiligde digitale omgeving kunnen klanten hun contracten, openstaande facturen en status van bestellingen of dienstverlening inzien

Kenmerken van succesvolle klantportalen

Wanneer je een klantportaal aanmaakt betekent dit niet meteen dat deze ook succesvol is. Wij vertellen je wat de kenmerken zijn van een goed klantportaal die succes oplevert. Om te beginnen met dat gebruikers centraal zijn. Daarnaast dient een klantportaal persoonlijk te zijn en een mooi design te hebben. Een succesvol klantportaal laat deze datastromen naadloos op elkaar aansluiten in één geïntegreerd systeem. Bij Embrace kun je terecht voor succesvolle online klantportalen.

 

 

 

 

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Zorg

Wat is een houding corrector?

  Een houding corrector is een hulpmiddel dat ontworpen is om de lichaamshouding te verbeteren door de schouders en rug in een natuurlijke, rechte positie

Zakelijk

Goede doelen steunen met duurzame geschenken

Bedrijven zoeken steeds vaker naar manieren om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Een van de meest impactvolle en toegankelijke manieren om dit te doen, is door

Dienstverlening

Professionele hulp van een letselschadebureau

Letselschade kan op verschillende manieren ontstaan en heeft vaak grote gevolgen voor het dagelijks leven. Een letselschadebureau helpt slachtoffers bij het verkrijgen van een eerlijke

Beauty en verzorging

Wat is een goede huidverzorgingsroutine?

Een gezonde, stralende huid begint bij een consistente huidverzorgingsroutine. Maar wat houdt zo’n routine precies in en waarom is het zo belangrijk? In eerste instantie

Sport

Sportschool Amstelveen

Ben je op zoek naar een sportschool in Amstelveen waar je jouw fitnessdoelen kunt bereiken? Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of gewoon

Vervoer en transport

Personaliseer de beste sloepmerken

Het Noorden Watersport is dé plek waar liefhebbers van watersport de beste sloepmerken vinden. Dit gerenommeerde bedrijf biedt een luxe showroom waarin de top van

Zakelijke dienstverlening

Bespaar tijd en kosten met een BIM-tekenbureau

Een BIM-tekenbureau speelt een belangrijke rol in het efficiënter maken van bouwprojecten. Building Information Modeling (BIM) combineert geavanceerde 3D-modellen met gedetailleerde projectinformatie, waardoor processen beter