Hoe verkrijg je gratis publiciteit?

Gratis publiciteit, vaak in de media als ‘free publicity’ vertaald, is gratis verkregen media aandacht voor een product, dienst of ...

Gratis publiciteit, vaak in de media als ‘free publicity’ vertaald, is gratis verkregen media aandacht voor een product, dienst of persoon. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een krantenartikel, een bericht op social media of een nieuwsbericht. Hoe krijg je nou eenvoudig free publicity? In deze blog leggen wij het jou uit!

Wat is free publicity?

Free publicity is dus simpel gezegd aandacht waar je niet voor hoeft te betalen. Er zit dan wel niet direct geld in gestoken, er gaan natuurlijk wel de nodige werkuren aan vooraf. Dit is ook een vorm van kosten, je ervoor gewerkt om in de aandacht te komen. Waarom free publicity dan toch zo gewild is, is omdat het bereik vele malen groter is. Als je zelf een artikel in de krant wilt plaatsen, moet je hier flink voor betalen en is het te overwegen om dit wel te doen. Wanneer er iets nieuwswaardig met jou of in jouw omgeving gebeurd, wilt de krant hier een artikel over schrijven. Je hoeft hier dan niks voor te betalen en zo krijg je dus gratis publiciteit.

Hoe krijg je gratis publiciteit?

Nu weten we dus wat precies free publicity betekent. We weten dat we gratis publiciteit niet volledig in eigen hand hebben. Met deze tips geven wij je een ieder geval een zetje in de goede richting!

–          Maak persberichten Wanneer je persberichten stuurt naar journalisten, stel je ze op de hoogte van een nieuwe gebeurtenis. Als zij het interessant genoeg vinden zullen ze er een artikel over schrijven. Zorg dus dat het bericht interessant is, begin bijvoorbeeld met een pakkende titel en let er op dat alle informatie vermeld wordt.

–          Deelbare content Zorg dat de berichten die je de wereld instuurt ook openbaar zijn om voor de wereld te delen. Wanneer je interessante content deelt, zijn mensen sneller geneigd hun vrienden of familie onder jouw bericht te vermelden zodat ze dit ook bekijken en delen.

–          Draag je steentje bij aan de wereld

Doe iets goed voor de wereld! Wanneer je goede daden verricht, creëer je een goed imago voor jezelf en je organisatie. Denk bijvoorbeeld aan doneren, vrijwilligerswerk of het verduurzamen van je onderneming

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Zorg

Wat is een houding corrector?

  Een houding corrector is een hulpmiddel dat ontworpen is om de lichaamshouding te verbeteren door de schouders en rug in een natuurlijke, rechte positie

Zakelijk

Goede doelen steunen met duurzame geschenken

Bedrijven zoeken steeds vaker naar manieren om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Een van de meest impactvolle en toegankelijke manieren om dit te doen, is door

Dienstverlening

Professionele hulp van een letselschadebureau

Letselschade kan op verschillende manieren ontstaan en heeft vaak grote gevolgen voor het dagelijks leven. Een letselschadebureau helpt slachtoffers bij het verkrijgen van een eerlijke

Beauty en verzorging

Wat is een goede huidverzorgingsroutine?

Een gezonde, stralende huid begint bij een consistente huidverzorgingsroutine. Maar wat houdt zo’n routine precies in en waarom is het zo belangrijk? In eerste instantie

Sport

Sportschool Amstelveen

Ben je op zoek naar een sportschool in Amstelveen waar je jouw fitnessdoelen kunt bereiken? Of je nu wilt afvallen, spiermassa wilt opbouwen of gewoon

Vervoer en transport

Personaliseer de beste sloepmerken

Het Noorden Watersport is dé plek waar liefhebbers van watersport de beste sloepmerken vinden. Dit gerenommeerde bedrijf biedt een luxe showroom waarin de top van

Zakelijke dienstverlening

Bespaar tijd en kosten met een BIM-tekenbureau

Een BIM-tekenbureau speelt een belangrijke rol in het efficiënter maken van bouwprojecten. Building Information Modeling (BIM) combineert geavanceerde 3D-modellen met gedetailleerde projectinformatie, waardoor processen beter